Over Bureau MIND
Partners en samenwerking
Bureau MIND is in 2008 opgericht door orthopedagoog, onderwijskundige en onderwijsadviseur Mirella van Minderhout. Vanuit een sterke drive om de kwaliteit van onderwijs voor élke leerling te verbeteren. Bureau MIND adviseert, begeleidt en traint uitvoerders en begeleiders binnen het onderwijs. In nauwe samenwerking met een netwerk van specialisten.
Wat kunt u verwachten als u aanklopt bij Bureau MIND?
- Bureau MIND brengt de theorie dichtbij uw mensen. Helder, toegankelijk én praktisch toepasbaar.
- Een doortastende aanpak. Bureau Mind houdt graag een spiegel voor. Altijd constructief en vanuit een positieve insteek. Denkend vanuit de mogelijkheden om een bepaald doel te bereiken.
- Veel vakkennis, expertise en jarenlange ervaring. Niet alleen vanuit de achtergrond van Mirella van Minderhout, ook vanuit het netwerk van Bureau MIND
De spil
Drs. Mirella van Minderhout startte haar loopbaan als leerkracht. Ze wilde nagaan hoe het onderwijs verder geoptimaliseerd kon worden en studeerde af in Onderwijskunde en Orthopedagogiek. Ze werkte jarenlang als senior onderwijsadviseur bij de onderwijsbegeleidingsdienst CED-groep in Rotterdam. Ze dacht mee in de ontwikkeling van boeken over HGW en HGD in het onderwijs. Ze verzorgt post-academisch onderwijs bij RINO Noord-Holland, de Jeugdzorg Academie en de GZ-opleiding. Ook is ze landelijk betrokken bij diverse projecten om vorm te geven aan passend onderwijs op scholen en in samenwerkingsverbanden. Daarnaast is ze een veelgevraagd spreker op congressen.
Post-academische beroepsregistraties van Mirella van Minderhout:
- Registratie NVO-Orthopedagoog-Generalist
- Registratie NVO-onderwijskundige
- Registratie Cognitief gedragtherapeut (VGCt)
- Supervisor NIP K&J psycholoog; NVO-Orthopedagoog-Generalist
- Lid ISPA; International School Psychology Association
- Geregistreerd CRKBO docent
Mirella van Minderhout
‘Vanuit mijn eigen ervaring als leerkracht weet ik hoe zwaar de druk kan voelen en hoe lastig het kan zijn wanneer zaken buiten je invloedsfeer liggen. Nog vaker kan ik er nu van genieten wanneer juist door veranderingen in het handelen van leerkrachten, kinderen ineens een verandering laten zien in hun ontwikkeling.’